משולחן המנכ”ל – נובמבר 2022

עדכון מהנעשה בלשכה

מאז הניוזלטר האחרון התקיימו בחירות והמערכת הפוליטית עומדת להראות אחרת לגמרי, אנחנו מקווים שהממשלה החדשה תמשיך לתמוך בהגדלת שיתוף הפעולה העסקי בין שני צידי הגדר וכמובן שנחתור ליצור קשר עם נציגי הממשלה החדשים במשרדים הרלוונטיים לנו.

נפגשנו בספטמבר עם האלוף רסאן עליאן, מתאם הפעולות בשטחים, ראשית אני מבקש להודות לאלוף במילואים נעם תיבון, חבר ההנהלה שארגן את המפגש המוצלח הזה.

הצגנו בפני האלוף את האתגרים שעולים בעשיית עסקים משותפת את הרשימה הכנו בדו שיח עם חברי הלשכה.

האלוף העלה את הצורך והחשיבות למדינה בהגדלת ההיצע של מהנדסי הייטק פלסטינים להייטק הישראלי. הוא רואה בזה אינטרס משותף של הכלכלה הישראלית והפלסטינית.

אין מה להכביר מילים על חשיבות הימצאותו של שותף לחזון בדרגתו, שמשפיע על המדיניות והמציאות בשטח.

לאור דבריו  אנו נקדיש את הפגישה הבאה של פורום ההייטק להעסקת פלסטינים לנושא זה, במטרה לדון ברעיונות המשתתפים בנושא וכן ברעיון הספציפי שהאלוף העלה: שיתוף פעולה עם אוניברסיטאות מובילות בגדה בהכשרת סטודנטים במסלולים ייעודיים עבורנו עם ליווי של התעשיה הישראלית וגיוס הבוגרים לעבודה. המתפ”ש מעוניין להביא את נציגי האוניברסיטאות הפלסטינים לשולחן והם רואים פתיחות פלסטינית לנושא.

השבוע אני נפגש עם משלחת מארה”ב של נציגי Our Generation Speaks (OGS) שבאו לביקור באזור, במטרה להציג להם את הפעילות העסקית המשותפת, הם מתעניינים גם בשיתופי הפעולה בתחום ההייטק מטבע הדברים.

נושא התשלומים לעובדים הפלסטינים עובר שינוי לתשלום ישיר מהמעסיק לעובד דרך חשבונות הבנק והנושא מעלה לא מעט חששות מהשינוי, הנה מאמר דעה שמתייחס לשינוי הזה: דרכו של הכסף לבנקים פלסטיניים רצופה כוונות טובות.

להלן מספר שקפים על כלכלת איוש ורצועת עזה באדיבות ענף כלכלה במתפ”ש

מספר כתבות בעיתונות הבינלאומית העוסקות בהיבטים הפחות פוליטיים של הנושא הישראלי־פלסטיני:

Shalom-Salam: Love, Peace, Hope & Unity, Israeli- Palestinian Children’s Peace Art Exhibition Opening Reception

Israeli work permits offer slight relief to ‘exhausted’ Gaza economy

US$2.35m for Project Rozana

Conflict resolution more successful using a native language, research shows

How Economics Plays a Part in the Middle East