משולחן המנכ”ל – אפריל 2022

עדכון מהנעשה בלשכה

חודש הרמדאן עומד להסתיים, אל השבוע מתנקזים יום הזיכרון והעצמאות יחד עם עיד אל פיטר.

אנו מבקשים לשלוח מכאן ברכת חג שמח לכל החוגגים.

בשבוע שעבר קיימנו מפגש פורום החברות להעסקת פלסטינים בהייטק. המפגש התקיים בגוגל והפעם ארחנו את טארק מעיאה מנכ”ל אקזולט אחת מחברות התוכנה הגדולות בתחומי הרשות.

המטרה היתה לשמוע דעה שונה בנושא העסקה ישירה בהייטק. התקיים דיון מרתק בין הגישות השונות. הכותרת מבחינת טארק היא “בריחת מוחות” שתשפיע לרעה על כלל תעשיית ההייטק הפלסטינית ותסיג אותה שנים לאחור. הדעות מסביב לשולחן היו מגוונות והטיעון הפלסטיני הובן, גם אם הדיון לא נחתם בהסכמה.

עוד באותו נושא, התקדמות אישורי העבודה האמורים נעשית בעצלתיים וישנם נושאים שעדיין מחכים למענה, לדוגמא קרן פנסיה לעובדים פלסטינים שתקבל תשלומים חודשיים גבוהים יותר מהמינימום שקובע החוק. אגב בנושא זה  מסתמן פתרון, בעקבות פסיקת בג”צ עוד מ 2015 קרן “עמיתים” עומדת לקחת את זה על עצמה. תודה לחגי אטקס על המידע ועל תמיכתו הצמודה בנושאים מוניטריים שונים לאורך כל הדרך.

אנו מוזמנים שוב לוועדת חוץ וביטחון של הכנסת בשבוע הבא, כותרת הדיון הפעם שיתופי פעולה אזרחיים בין ישראלים ופלשתינים בתחומי סביבה, אקלים וחקלאות. אנו עוקבים בדריכות אחר הזירה הפוליטית ומקווים שהדיונים הללו יימשכו הלאה.

השתתפנו בארוחת איפטאר חגיגית בהזמנת השר לשיתוף פעולה אזורי עיסווי פרייג’ שהתקיימה בנצרת.

השר (משמאל) וגיא חצרוני בארוחת האיפטאר

ישנם כיום מספר גורמים המבקשים להגיש המלצות לממשלה שנושאם הקלת התנאים האזרחיים בתחומי הרשות והתבקשנו לתרום את חלקינו בנושא, אנחנו מאוד קשובים למה שאנחנו שומעים ממכם וכן מהפלסטינים איתם אנחנו בקשר ואנחנו עושים כמיטב יכולתנו לתרום בנושא זה.

פורום בריאות המתחדש בהובלת פז תובל קורם עור וגידים, כמה מחברי הועד המנהל חברים בפורום נעדכן בהמשך.

ואחרון אחרון חביב, דר’ חגי אטקס, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי מזמין אותנו למפגש (פיזי ובזום) שבו חגי יחד עם פרופסור קלור אסטבן יתנו סקירה עדכנית על היחסים הכלכליים בין ישראל לפלסטינים. המפגש יתקיים ב 8 למאי 14:30-16:00. דף ההזמנה כאן.

One Reply to “משולחן המנכ”ל – אפריל 2022”

Comments are closed.