משולחן המנכ”ל – מאי 2022

עדכון מהנעשה בלשכה

אנו שמחים להודיע כי האלוף במילואים נעם תיבון ניאות להיענות לבקשתנו ולהצטרף לועד־המנהל של הלשכה, ברוך הבא נעם.

פורום הבריאות ברשותו של פז תובל התכנס (בזום) ודן באפשרויות הפעולה שלו. כעת חבר בפורום נציג פלסטיני אחד ואחת המטרות הראשונות של הפורום היא לצרף נציגים פלסטינים נוספים.

גיבשנו נוהל חברות בלשכה שמאפשר גם חברות בתשלום, מה שבמהלך השנים האחרונות לא התאפשר. בנוהל קיימים מספר מסלולים. הנוהל החדש נובע מצורך הלשכה לגייס משאבים לפעילויות ואנו מתכוונים לפעול בזמן הקרוב בקרב חברי הלשכה ובקרב קהילת העסקים שהנושא חשוב לה לגייס עוד חברות בתשלום בתקווה שהנוהל יעזור ללשכה להתמודד קשיי תקציב. הנוהל יפורסם בימים הקרובים באתר הלשכה.

פורום ההייטק – הפגישה הבאה תתקיים באמצע יוני ותתארח במשרדי מיקרוסופט בהרצליה, על הפרק הפעם: שיתוף בין החברות של הניסיון שנצבר בעבודה עם מהנדסים פלסטינים וקצת על הצעדים בגיוס מהנדסים באופן ישיר.

הצטרפנו (גבי ואני) לסיור של רשות המכס במעבר תרקומיא ונמל אשדוד. בסיור ניתן לנו הסבר וכן ראינו כיצד מתבצעות העברות סחורה, door2door והעברות back2back. קיבלנו סקירה מקיפה על מעברי הסחורות השונים וכן על מה שישראל יודעת על העברות סחורה בלתי חוקיות ותפיסות על העברות בלתי חוקיות. ראינו את מכונת השיקוף למשאיות עם מכולות בנמל אשדוד, המכונה מאפשרת בדיקה יסודית ללא הכרח בפירוק המכולה שגוזל זמן רב. בעתיד הקרוב יהיו עוד שני משקפים חדשים, דבר שיאפשר דגימת יותר מכולות וזירוז תהליכי הבדיקה. למדנו על סוגי ההברחות (כדורי ויאגרה מזויפים, סיגריות, מוצרים מזויפים אחרים ועוד.)

התבקשתי להציג בפני חברי משלחת סטודנטים ל MBA מתוכנית בינלאומיות של אוניברסיטת וירג’יניה. הצגתי בפניהם על הכלכלה המשותפת הישראלית־פלסטינית, שיתופי פעולה וקצת על פוליטיקה וכן גם על שילוב ערבים־ישראלים בהייטק.

נפגשתי בחסות מרכז היזמות של האוניברסיטה העברית עם יזמים ממזרח ירושלים המבקשים להקים שירות לפלסטינים בנושא חינוך, הם מתמודדים עם שאלות כמו: איך פלסטינים יכולים לשלם על שרות לחברה ישראלית? האם ביט יעבוד? כרטיס אשראי? אלו שאלות אוניברסליות ותודה לחגי אטקס שסייע לי בגיבוש תשובות (עמומות משהו אני חייב לציין). קצת מהתובנות שעלו בתרגיל הזה: 1. BIT מחייב כרטיס אשראי בנקאי ישראלי של שני הצדדים. 2. כרטיסי אשראי פלסטינים עשויים להיות מחויבים בתעריף בינלאומי ויש לבדוק זאת מול הבנקים הפלסטינים