משולחן המנכ”ל – יוני 2022

עדכון מהנעשה בלשכה

ב 14 לחודש השתתפנו במפגש נוסף של תת הועדה לשיתופי פעולה אזרחיים בועדת חוץ ויטחון של הכנסת, הנושא היה שיתופי פעולה בתחום החינוך. הנושא העיקרי שהעלינו היה התופעה של השנים האחרונות בה סטודנטים ערבים מישראל פונים ללמוד במוסדות פלסטינים על פני מוסדות ישראלים, הכשלים נובעים מכך שמוסדות השכלה גבוהה בישראל מציבים רף שפה ותרבות המקשים על הסטודנטים. מכללות כמו מכללת אלקסמי שהן ערביות ביסודן והיו יכולת לפתור את הבעיה מתקשות לקבל אישורים מהמל”ל לתת תארים בחלק מהמקצועות. בועדה השתתפו גופים נוספים אשר מקיימים פעילויות חינוכיות חוצות גבולות בהיקפים קטנים או המנסות לקיים שיתופי פעולה חינוכיים יהודים־ערבים כאן בתוך ישראל.

מפגש הועדה שהיה אמור להתקיים ב 28 ליוני בנושא תעסוקה בוטל עקב ההחלטה על פיזור הכנסת.

קיימנו מפגש של פורום ההייטק להעסקת פלסטינים, הפעם התארחנו במיקרוסופט. הפגישה נסבה על שיתוף המשתתפים מנסיונם הרב בעיקר במיקור חוץ אך גם בשלבים ראשונים של העסקה ישירה שרלוונטי רק לחלק מהמשתתפים.

הוזמנו למפגש חגיגי לסיום מחזור של PMP, תוכנית מנטורשיפ ליזמים פלסטינים (אני משמש כמנטור בתכנית) היה מעניין לפגוש בכירים מהתעשיה שמשמשים כמנטורים וכן לשמוע את היזמים והיזמיות הפלסטינים שכללו הפעם גם נציגים מעזה שהצליחו להשיג אישור ולהגיע.

השתתפנו באספה השנתית של ארגון הגג של לשכות המסחר הדו־לאומיות, (יש לציין כי דוד שמחה נשיא כבוד שלנו משמש גם כנשיא כבוד בארגון הגג)

אתמול (28/6/22) פורסם המאמר הזה ב YNET, אפל חושפת: מעסיקים 60 עובדים ברשות הפלסטינית, אני מאמין שזו עוד גושפנקה לפוטנציאל הקיים בהון האנושי הפלסטיני.